Հայտարարություն

Collapse
No announcement yet.

Դու հայ երգի Մեսրոպ Մաշտոց

Collapse
X
 
  • Զտիչ
  • Ժամանակ
  • Դիտել
Clear All
նոր գրառումներ

  • Դու հայ երգի Մեսրոպ Մաշտոց

    Միջոցառումը նվիրված է Կոմիտասի ծննդյան 150 -ամյակին
    Միջոցառման նպատակն է
    - սովորողներին ներկայացնել Կոմիտասի կյանքն ու գործունեությունը
    - ժամանակակիցները Կոմիտասի մասին
    - Խոսում է Կոմիտասը
    - Երգում է Կոմիտասը
    -Աքսորի դատապարտված Կոմիտասը
    - Սպիտակ հացը
    - <<Քեն աշխարհին դեմ>>. Կարո Ոուշագլյանի հուշերը Կոմիտասի մասին
    - <<Սուտ խենդի մը չարչարանքը>> - Կոմիտասը Շիշլիի հոգեբուժարանում
    - Կոմիտասը Փարիզում - Ա. Չոպանյան

  • #2
    Ազգին վիճակը
    ....Հոտն անհովիվ ` մոլոր ու շփոթ, աներևույթ և անզուսպ ալիքներ հախուռն կհուզին ի խորս մեր հալածական և ողբալի կենաց ծովու: Անմիտ որսորդներ բոլորած` միամիտ ձկներ ցանցած:Մթնոլորտը թույն կտեղա. բուժիչ ուժ չկա: Ավերած, սարսափ ու սանձարձակ կեղեքում մեկ կողմեն, անտարբերություն , օտարամոլություն և ցեխոտ սրտեր մյուս կողմեն: Փառասիրություն , փութկոտություն մեկ երեսեն , ապիկարություն, տգիտություն մյուս երեսեն : Յուրաքանչյուր ոք իր պաշտոնն զգեցած է իբր հանդերձ. յուր մերկություն մտաց ծածկի ի միամիտ աչաց: Մեր մարմինը նեխած է, մեր հոգին ապականած, մեր կյանքը դիակնացած :....
    Ուր է մեր խոհական Խորենացին . թող ելլե արյունաքամ հողու տակեն և ողբա մեր խակերու սիրտն ու հոգին, միտքն ու գործը : Մեր նախնիք իրենց պաշտոնին փարած էին անձնահեղձությամբ . իսկ մենք կհափշտակենք գործն ընչաքաղցությամբ:
    Սիրտս փլած է: Կոմիտաս վարդապետ

    Comment


    • #3
      Հերմինե Խառատյան-ի խոսքերից Նայել գրառումը
      Միջոցառումը նվիրված է Կոմիտասի ծննդյան 150 -ամյակին
      Միջոցառման նպատակն է
      - սովորողներին ներկայացնել Կոմիտասի կյանքն ու գործունեությունը
      - ժամանակակիցները Կոմիտասի մասին
      - Խոսում է Կոմիտասը
      - Երգում է Կոմիտասը
      -Աքսորի դատապարտված Կոմիտասը
      - Սպիտակ հացը
      - <<Քեն աշխարհին դեմ>>. Կարո Ոուշագլյանի հուշերը Կոմիտասի մասին
      - <<Սուտ խենդի մը չարչարանքը>> - Կոմիտասը Շիշլիի հոգեբուժարանում
      - Կոմիտասը Փարիզում - Ա. Չոպանյան
      Կոմիտասը մարդկային բացառիկ առաքինություններու ծով էր: Չափազանց աշխատասեր, աննկուն կամքի տեր, անկեղծ, բարեհոգի, ընկերասեր, քաղցր և համեստ՝ ամենուն նկատմամբ: Մաքրակրոն էր ան և մեծ հայրենասեր մը:

      ՀՐԱՉՅԱ ԱՃԱՌՅԱՆ

      Comment


      • #4
        Կոմիտասը հայ երգով լույս աշխարհ հանեց դարերի խավարի մեջ կեղեքված ժողովրդի խուլ բողոքն ու ցասումը բռնության, ստրկության դեմ, նրա խեղդված վիշտը, իրավազուրկ կյանքը և պայծառ ապագայի հանդեպ տածած հավատը:

        Ավետիք Իսահակյան

        Comment


        • #5
          Ժողովուրդն ինքն իրեն տեսնում է՝ նայելով իր այն զավակներին, որ սերել են նրա ոսկրից ու ծուծից, կաղապարվել ըստ նրա հավաքական կերպարի ու ժառանգել ամենայն հայրականը: Ժողովուրդն է ստեղծում նրանց՝ ի մի հավաքելով իր ամբողջ ցանուցիր բազմանիստությունը, բայց հենց որ ծնեց, ինքը՝ ժողովուրդն էլ լուսավորվում է այդ բազմանիստի ներքին ճառագումից: Այս վերառումով էլ՝ ոչ միայն ժողովուրդն է նրանց ծնում, այլև նրանք են ժողովուրդ վերածնում:
          Կոմիտասն այդպիսի ծնունդ էր, և նրա պարգևած լույսը դեռ երկար պիտի անդրադառնա պարգևողի դեմքին և արտացոլվի նրա հոգու մեջ:
          Պարույր Սևակ

          Comment


          • #6
            Դու Ամենայն Հայոց Երգի Վեհափառն ես,
            Դու՝ մեր երգի Մեսրոպ Մաշտոց,
            Գիրն ու տառն ես Հայոց երգի:
            Հայոց երգի
            Անծիր հերկի:
            Ե'վ ակոսն ու խորունկ առն ես,
            Ե'վ մատնընտիր սերմը նրա,
            Ե'վ խոստումը գալիք բերքի...
            Ե'վ ծիրանի մեր այն ծառն ես,
            Որ ինչքան էլ ճղակոտոր՝
            Շտկըվել է և բար տվել...
            ՈՒ... մեր դարդը իրար տվել...
            Ե'վ հայրենի այն ծիծառը,
            Որ հավիտյան բույն է դրել
            Մեր հոգու մեջ,
            Մեր կիսավեր ու դեռ կանգուն տաճարների
            ՈՒ մեր երկնի գմբեթի տակ...
            Դու՝ մեր տավիղ,
            Եվ քո լարը
            Մինչև անգամ և հատվելիս
            Հայերեն է նորից ճնգում:
            Դու՝ մեր սրտի ձայնալարը,
            Մինչև անգամ վհատվելիս
            Հայերեն ես դարձյալ տնքում...
            Դու ես քարը
            Եվ սրբատաշ մեր պատշարը,
            Հացը օրվա
            Եվ նեղ ժամի մեր պաշարը,
            Մեր փակ հոգին, բաց աշխարհը,
            Սրբագործված մեր նշխարը
            Եվ մեր ճարը՝
            Օտարամուտ աղտի դիմաց.
            Խնկածավալ մեր տաճարը՝
            Օտարահոտ ախտի դիմաց.
            Վերադարձի մեր պատճառը՝
            Մեր հարկադիր գաղթի դիմաց.
            Համահավաք մեր հանճարը՝
            Ազգասըփյուռ բախտի դիմաց.
            Դու մեր հաստատ Մասիս սարը՝
            Վստահելի թիկունքն ես մեր,
            Մեր երգերի Ծովասարը
            ՈՒ բյուրակյան ակունքն ես մեր,
            Մեր արնոտված հավքի լեզուն,
            Մեր կարոտած ֆիդան յարը,
            Մեր լեփլեցուն հոգիների ձայնատարը,
            Մեր երգերի խա'զը-նոտա'ն-ձայնատա'ռը,
            Ձայնասըփյուռը կենդանի
            ՈՒ ձայների թանգարանը -
            Մեր հայկական երգարանը...

            Comment


            • #7
              ՄԱՐՏԻՐՈՍ ՍԱՐՅԱՆ Կոմիտասը բնության հրաշքներից է: Մի՞թե հրաշք չէ՝ տասը տարեկան որբը գա Էջմիածին, կաթողիկոսի մոտ տաճկերեն երգի, հետո էլ…Նա պատարագ է ստեղծել: Նրա պատարագը մեր ժողովրդական ոգու խտացումն է: Դա մեծ արվեստ է, մեր ժողովրդական իսկական օպերան: Կոմիտասը խորն էր զգում ժողովրդական ոգին, և նա կարող էր գրել այդպիսի մեծ գործ…
              Լսում եմ ու զարմանում նրա երգի պարզության վրա: Պարզությունը, բնականությունը, հանճարի ամենաբնորոշ հատկությունն է: Արվեստի հետ գործ ունենալիս չպիտի մտածես ինչպես է արված: Ամեն մի գիծ պետք է արժեք, բովանդակություն ունենա: Գաղտնիքն էլ հենց պարզության մեջ է: Բնությունն էլ է այդպես՝ պարզ ու անբացատրելի: Դու կարծում ես՝ մենք լրիվ հասկանու՞մ ենք Կոմիտասին: Նրա մեծությունն իր մեջ է, ոչ ոք չի սովորեցրել, բայց նա զգացել է, մտել բնության մեջ: Այս երաժշտությունն իր կանոններն ունի, որը թելադրված է մեր երկրի ու ժողովրդի ոգով….

              Comment


              • #8
                «Հայ ժողովուրդը կոմիտասյան երգին մեջ գտավ, ճանաչեց իր հոգին, իր հոգեկան ինքնությունը։ Կոմիտաս վարդապետը սկիզբ է, որ վախճան չունի։ Նա պիտի ապրի հայ ժողովրդով, հայ ժողովուրդը պիտի ապրի նրանով, ինչպես այսօր, այնպես էլ հավիտյան»

                Ամենայն Հայոց կաթողիկոս Վազգեն Առաջին

                Comment


                • #9
                  Կոմիտասի խորհուրդը հայ ժողովրդին

                  Безымянный0.jpg Безымянный.jpg Безымянный52.jpg
                  Վերջին խմբագրողը՝ Gayane Lachinyan; 23-02-19, 21:53.

                  Comment


                  • #10
                    Ինչ էր այն գործը, որ կատարեց Կոմիտասը. Կոմիտասի առաջին և կարևորագույն գործը ` հայ երաժշտական ոճը վերագտնելն էր: Ի ծնե երաժիշտ, օժտված անվրեպ ու խորունկ բնազդով, նպաստավոր դիպված էր նաև Կոմիտասի ` Կովկասում նախնական կրթությունն ստանալը և ապա ` Գերմանիայում երաժշտության բարձրագույն մասնագիտական ուսումն ստանալը:
                    Կոմիտաս վարդապետը հայ ազգի առաջին դաշնակահար երաժիշտն էր: Հայտնի է, որ հայը բազմաձայն երաժշոտւթյուն չի ունեցել երբեք, ինչպես օրինակ հույները, որոնք դեռևս հնագույն ժամանակներից մշակել ու գործածել են իրնեց երաժշտությունը :

                    Comment


                    • #11
                      Կոմիտասի երգի մեջ ժողովրդի ողջ պատմությունն էր, իսկ երգը ծնվում էր բնաշխարհից ու ձուլվում էր բնաշխարհին: Նա դառնում է երգ և կա այնքանով, որքանով կա հայ երգը: Բայց ժողովրդի ճակատագրի պես հայ երգը ևս միշտ չէ, որ անապական էր մնացել, և Կոմիտասը կանգնում է ժողովրդի հոգևոր կերտվածքի այս աղավաղվող պատկերի առջև: Կոմիտասի կյանքը պատկերվում է ըստ նրա համապատասխան երգերի , երբ որբ է ` <<Անտունի>>, եթե պանդուխտ է`<< Կռունկ>>, եթե սեր է ` << Սոնա յար>>:https://www.youtube.com/watch?v=ZvpFw_6uHis

                      Comment


                      • #12
                        Մեր երաժշտական լեզվի համար Կոմիտասն արեց նույնը, ինչ դարեր առաջ Մաշտոցն արեց մեր խոսակցական լեզվի համար:Մեր լեզուն կար Մաշտոցից առաջ, ինչպես որ երաժշտությունն էլ՝ Կոմիտասից առաջ: Բայց ինչպես Մաշտոցը գտավ մեր լեզվի բաղադրիչները, նրա հնչյունակազմը և դա արձանագրեց այբուբենով, ճիշտ այսպես էլ Կոմիտասը գտավ մեր երաժշտության հնչյունակազմը մեկ այլ յուրատեսակ այբուբենով: Երկուսի արածն էլ գործ չէր, որ կոչենք մեծ կամ փոքր: Երկուսի արածն էլ գյուտ էր, իսկ գյուտը փոքր չի լինում:
                        Պ. Սևակ

                        Comment


                        • #13
                          Կոմիտաս
                          (1869-1935)

                          Կոմպոզիտոր, ազգագրագետ, գիտնական, մանկավարժ, խմբավար, երգիչ, հասարակական հզոր եռանդի տեր արվեստագետ Կոմիտասին վիճակվեց շրջադարձային դեր խաղալ հայ երաժշտական մշակույթի պատմական զարգացման ճանապարհին:

                          Կոմիտասի մեծագույն վաստակը ազգային վերածննդի դարաշրջանի գեղարվեստական գաղափարների կուտակումն էր, դրանց մարմնավորման կենսունակ ձևերի հայտնաբերումը: Մշակելով իր գեղագիտական իդեալները, հիմնվելով հայ երաժշտության խոր և բազմակողմանի ուսումնասիրության վրա՝ նա առաջ քաշեց հայ երաժշտության ինքնուրույնության կարևոր թեզը և իր բազմաբնույթ գործունեությամբ հիմնադրեց ազգային դասական երաժշտությունը, կանխանշեց նրա հետագա զարգացման ուղիները:

                          Կոմիտասը հայ երաժիշտներից առաջինը հայտնաբերեց ազգային արվեստի ինքնատիպության հուսալի ակունքները, գիտնականին հատուկ հետևողականությամբ հետազոտեց և բացահայտեց այդ ինքնատիպության օրինաչափությունները: Կոմիտասը հրապարակախոսին հատուկ կրքոտությամբ պաշտպանեց հայ երաժշտության ինքնուրույնության գաղափարը:

                          Comment


                          • #14
                            Գեղջուկը բնութեան հարազատ զաւակն է. ուստի ճաշակել է բնութիւնը բովանդակ հոգւով ու սրտով: Իր երգելու մեջ բնութիւնը կը խօսե. որովհետև բնութիւնն է նախ իր մեջ խօսած: Իր սրտի մէջ բնութեան ծովը կը յուզուի, վասն զի ինքն իսկ բնութեան ալիքներու վրայ կը դեգերէ: Իր ամբողջ կեանքը իր երգերու մէջն է ներշնչած: Վերջապէս գեղջուկ երգերը տեսակ տեսակ ասուն հայելիներ են, որոնք զատ զատ, իրենց ծնունդ առած վայրերուն դիրքը, կլիման, բնութիւնը և կեանքը կանդրադարձնեն:
                            https://www.youtube.com/watch?v=ASGoySL29Kg

                            Comment


                            • #15
                              Ոճիրի օրացույց .1915 թվական
                              1915 թվական, հունվար
                              Հունվարի 2-ին ռուսական զորքերի հետ քաշվելուց հետո, Ուրմիայից , Սալմաստից և շրջակա այլ վայրերից սկսեցին դեպի Նոր Ջուղա արտագաղթել հայերն ու ասորիները, որոնցից շատերը կոտորվեցին ճանապարհներին ` նրանց հետապնդող թուրքերի և քրդերի կողմից:
                              Հունվարի 2-ին Ազարիկ գյուղի մոտ թուրքերն սպանեցի 107 հայերի:

                              1915 թվական, փետրվար
                              Փետրվարի 2-ին Պոլսի գերմանական դեսպանատանը Թալեաթը հանդիպեց դեսպան Վանկենհայմին և պարզաբանումներ տվեց հայերի դեմ առաջիկայում ձեռնարկվելիք միջոցառումների մասին ` շեշետելով դրանց հույժ անհրաժեշտությունը և խնդրելով, որ Գերմանիան արգելք չհանդիսանա դրանց կատարմանը:
                              Դրանից օրեր առաջ Գերմանիայի դեպսանից տեսակցություն էին խնդրել և հանդիպել Պոլսում թուրքերեն տպագրվող << Սապահ>> թերթի խմբագրապետ և օսմանյան համալսարանի դասախոս Տիրան Քելեկյանը և Դաշնակցության պարագլուխ Ակնունին` խնդրելով, որ Գերմանիան աջակցի հայկական հարցի արդար լուծմանը:
                              Նախարար Թալեաթին հայտնի էր դարձել Գերմանիայի դեպսանի և Քելեկյանի ու Ակնունու << հույժ գաղտնի>> հանդիպման մանրամասները, և նա շտապեց պատասխան հանդիպում ունենալ դեսպանի հետ և կանխել հավանական ամեն միջամտություն և արգելք ` հայերի բնաջնջման ձեռնարկվելիք միջոցառումներին:

                              Comment

                              Working...
                              X

                              Debug Information