Հայտարարություն

Collapse
No announcement yet.

Հանելուկը որպես մտավոր զարգացման միջոց

Collapse
X
 
  • Զտիչ
  • Ժամանակ
  • Show
Clear All
նոր գրառումներ

  • Հանելուկը որպես մտավոր զարգացման միջոց

    Հանելուկը հայ բանահյուսության և գրականության հնագույն տեսակներից է։Գրականության մեջ մշակվել է
    5-րդ դարից։Չափածո մեկ կամ մի քանի տողից կազմված սեղմ բանաձև է,մեծ մասամբ՝ հարց։ Խոր հնադարում
    լայն կիրառություն է ունեցել իբրև մարդու մտավոր հասունությունը և հնարամտությունը փորձելու միջոց,իսկ
    մեր ժամանակներում վերածվել է մանկական ժամանցի։
    Բարի գալուստ իմ էջ։Իմ նյութերը վերաբերում են հոգեբանությանը,դաստիարակությանը,հայ գրողների կյանքին և ստեղծագործություններին։
    Այդ նյութերը ես վերամշակել եմ, նաև օգտվել գրքերից և կայքերից։

  • #2
    Հարգելի՛ գործընկերներ եկեք քննարկենք այս թեման։Ինչպիսի՞ն են Ձեր պատկերացումները հանելուկների
    մասին։Առաջարկեք նաև հետաքրքիր հանելուկներ։
    Բարի գալուստ իմ էջ։Իմ նյութերը վերաբերում են հոգեբանությանը,դաստիարակությանը,հայ գրողների կյանքին և ստեղծագործություններին։
    Այդ նյութերը ես վերամշակել եմ, նաև օգտվել գրքերից և կայքերից։

    Comment


    • #3
      Էմմա Խաչատրյան-ի խոսքերից Նայել գրառումը
      Հանելուկը հայ բանահյուսության և գրականության հնագույն տեսակներից է։Գրականության մեջ մշակվել է
      5-րդ դարից։Չափածո մեկ կամ մի քանի տողից կազմված սեղմ բանաձև է,մեծ մասամբ՝ հարց։ Խոր հնադարում
      լայն կիրառություն է ունեցել իբրև մարդու մտավոր հասունությունը և հնարամտությունը փորձելու միջոց,իսկ
      մեր ժամանակներում վերածվել է մանկական ժամանցի։


      Հանելուկ, բանահյուսական ժանր, որը փոխանցվել է նաև գրականությանը։ Ունեցել է մի քանի անվանում՝ առակ, հանք, պընգըլ, ճեռոք ։ Հանելուկն առարկան, երևույթը պատկերում է այլաբանորեն, նրա հատկանիշները նկարագրում գաղտնագրված։ Կազմված է երկու բաղադրիչից՝ բանաձևից և լուծման առարկայից։

      Հանելուկի վաղնջական նմուշներ և կիրառման մասին վկայություններ պահպանվել են Ռիգվեդայում, Աստվածաշնչում, գրավոր ու բանավոր ավանդված այլ աղբյուրներում։

      Comment


      • #4
        Մարգարյան Նաիրա-ի խոսքերից Նայել գրառումը
        Հանելուկ, բանահյուսական ժանր, որը փոխանցվել է նաև գրականությանը։ Ունեցել է մի քանի անվանում՝ առակ, հանք, պընգըլ, ճեռոք ։ Հանելուկն առարկան, երևույթը պատկերում է այլաբանորեն, նրա հատկանիշները նկարագրում գաղտնագրված։ Կազմված է երկու բաղադրիչից՝ բանաձևից և լուծման առարկայից։

        Հանելուկի վաղնջական նմուշներ և կիրառման մասին վկայություններ պահպանվել են Ռիգվեդայում, Աստվածաշնչում, գրավոր ու բանավոր ավանդված այլ աղբյուրներում։
        Շնորհակալություն հարգելի՛ Նաիրա թեմայիս արձագանքելու և օգտակար նյութի համար։
        Բարի գալուստ իմ էջ։Իմ նյութերը վերաբերում են հոգեբանությանը,դաստիարակությանը,հայ գրողների կյանքին և ստեղծագործություններին։
        Այդ նյութերը ես վերամշակել եմ, նաև օգտվել գրքերից և կայքերից։

        Comment


        • #5
          Էմմա Խաչատրյան-ի խոսքերից Նայել գրառումը
          Հանելուկը հայ բանահյուսության և գրականության հնագույն տեսակներից է։Գրականության մեջ մշակվել է
          5-րդ դարից։Չափածո մեկ կամ մի քանի տողից կազմված սեղմ բանաձև է,մեծ մասամբ՝ հարց։ Խոր հնադարում
          լայն կիրառություն է ունեցել իբրև մարդու մտավոր հասունությունը և հնարամտությունը փորձելու միջոց,իսկ
          մեր ժամանակներում վերածվել է մանկական ժամանցի։
          Հանելուկները երեխաների ամենասիրած ստեղծագործություններն են:Հանելուկները հարուստ են հակադրություններով ր համեմատություններով:Նրանց պատասխանների գուշակումը երեխայից պահանջում է վերացարկման ունակություն, որի զարգացումը նպաստում է հետագա ողջ ուսումնական գործունեության արդյունավետության բարձրացմանը:
          Հանելուկն առակների և երևույթների ցայտուն, ակնհայտ հատկանիշների վառ և պարզ նկարագրությունն է:

          Comment


          • #6
            Էմմա Խաչատրյան-ի խոսքերից Նայել գրառումը
            Հանելուկը հայ բանահյուսության և գրականության հնագույն տեսակներից է։Գրականության մեջ մշակվել է
            5-րդ դարից։Չափածո մեկ կամ մի քանի տողից կազմված սեղմ բանաձև է,մեծ մասամբ՝ հարց։ Խոր հնադարում
            լայն կիրառություն է ունեցել իբրև մարդու մտավոր հասունությունը և հնարամտությունը փորձելու միջոց,իսկ
            մեր ժամանակներում վերածվել է մանկական ժամանցի։
            Հարգելի Էմմա հետաքրքիր թեմա է։ Ներկայացնում եմ մի հանելուկ։ Փորձեք կռահել։
            Մի դուռ ունի, հինգ պատուհան, հինգ քույրերի բնակարան։

            Comment


            • #7
              Հանելուկի միջոցով կարելի է հաղորդել այնպիսի գիտելիքներ, ինչպիսիք բառի ուղիղ և փոխաբերական իմաստներն են, ձևավորել բառիմաստը բացատրելու, համեմատելու, բառարանային հոդվածն ( առանց տվյալ հասկացությունների սահմանման) ընկալելու ունակություններ, հնարավոր է նաև տարաբնույթ առարկաների և երևույթների մասին երեխաներին նոր տեղեկություններ հաղորդել, նպաստել ընդհանրացնող անունների, խոսքի մասերի վերաբերյալ գործնական գիտելիքների ձեռքբերմանը:

              Comment


              • #8
                Էմմա Խաչատրյան-ի խոսքերից Նայել գրառումը
                Հարգելի՛ գործընկերներ եկեք քննարկենք այս թեման։Ինչպիսի՞ն են Ձեր պատկերացումները հանելուկների
                մասին։Առաջարկեք նաև հետաքրքիր հանելուկներ։
                Դասի ժամանակ հանելուկը գործածվում է թե որպես նոր նյութի հաղորդման, թե աշակերտների ձեռք բերած գիտելիքների ամփոփման միջոց, թե որպես դասին հետաքրքրաշարժություն հաղորդող հնար:Հանելուկի հետ կապված յուրաքանչյուր աշխատանք իրականացնելիս կարևոր է հաշվի առնել այդ գործընթացի մեթոդական բոլոր յուրահատկությունները:
                Առաջարկում եմ խաղ ,որի ընթացքում աշակերտները յուրացնում են ստեղծագործության այս տեսակի՝ հանելուկի կառուցվածքը:

                Խաղ՝ «Հրաշալի պարկ»
                «Հրաշալի պարկը » կտորից կարված մի փոքրիկ տոպրակ է, որը զարդարված է հեքիաթային,զվարճալի գույներով և պատկերներով:Նրա մեջ ուսուցիչն իր հայեցողությամբ լցնում է տարբեր առարկաներ/ըստ նպատակի/:Սկզբում խաղավարի դերում հանդես է գալիս ուսուցիչը:Նա ձեռքը մտցնում է պարկի մեջ և հանելուկային ոճով ասում է. «Իմ ձեռքում է մի առարկա, որը կլոր է, կոշտ կեղևով, որի մեջ լի են թթվաշ, կարմիր հատիկներ:Ասեք , տեսնենք ինչ միրգ է այն»:Այսինքն ՝ ուսուցիչը որքան էլ հանելուկային ոճով ներկայացնում է առարկան,այնուամենայնիվ , նրա կարևոր հատկանիշներից մեկը հուշում է՝ «միրգ է», որպեսզի աշակերտները ճիշտ ուղղությամբ մտածեն:Աշակերտները պետք է յուրացնեն , որ հանելուկը բառի իմաստի բացատրությունն է՝ այլաբանության ճանապարհով:

                Աղբյուրը՝ «Մայրենիի տարրական ուսուցման մեթոդիկա» Ջ. Գյուլամիրյան

                Comment


                • #9
                  Էմմա Խաչատրյան-ի խոսքերից Նայել գրառումը
                  Հարգելի՛ գործընկերներ եկեք քննարկենք այս թեման։Ինչպիսի՞ն են Ձեր պատկերացումները հանելուկների
                  մասին։Առաջարկեք նաև հետաքրքիր հանելուկներ։
                  Ի՞նչ երկրաչափական պատկեր կստանաք, եթե հինգ հատված միացնեք այնպես, որ ունենան տաս հատման կետ։

                  Comment


                  • #10
                    Հանելուկներն օգնում են մարզել միտքն ու երևակայությունը, հանդես բերել հնարամտություն և առարկայի կամ երևույթի տիպիկ մի քանի հատկանիշների շնորհիվ ճանաչել այն: Երեխաներից շատերը հույսը դնելով միայն իրենց ուժերի վրա, կարողանում են կռահել ու լուծել շատ հանելուկներ:Դա հատկապես հաջողվում է նրանց, ովքեր վարժել են այլաբանական մտածողությանը, միտքը լարելով հասկանում են, թե խոսքն ինչի կամ ում է վերաբերում:

                    Comment


                    • #11
                      Հայերը և արևելյան շատ ժողովուրդներ անցյալում ունեցել են հնամենի մի սովորույթ՝ աշուղները մրցում էին՝ միմյանց հանելուկներ առաջադրելով:
                      Հանելուկը շատ սիրված ու տարածված էր ժողովրդական խոսքում, որից էլ փոխանցվել է գեղարվեստական գրականություն: Հանելուկներ են գրել և՜ միջնադարի, և՜ նոր ժամանակների բազմաթիվ հեղինակներ:
                      Հայ մատենագրության մեջ հանելուկը հիշատակվում է VII դարից: Նշանավոր են Անանիա Շիրակացու և հատկապես XII դարի բանաստեղծ, երաժիշտ-երգահան Ներսես Շնորհալու՝ ամենաբազմազան առարկաների ու երևույթների ճանաչմանը նվիրված հարյուրավոր հանելուկներ: Մեր օրերում հանելուկներ են գրել մանկական գրողներ Մկրտիչ Կորյունը, Յուրի Սահակյանը, Սուրեն Մուրադյանը և ուրիշներ:

                      Comment


                      • #12
                        Էմմա Խաչատրյան-ի խոսքերից Նայել գրառումը
                        Հարգելի՛ գործընկերներ եկեք քննարկենք այս թեման։Ինչպիսի՞ն են Ձեր պատկերացումները հանելուկների
                        մասին։Առաջարկեք նաև հետաքրքիր հանելուկներ։
                        Հսկայական փռում թխած
                        Մի գաթա կա սիրուն, կլոր,
                        Թխողն ինչքան ծայրից պոկում,
                        Նորից է նա դառնում կլոր:

                        Comment


                        • #13
                          Անի Ղարիբյան-ի խոսքերից Նայել գրառումը
                          Հանելուկի միջոցով կարելի է հաղորդել այնպիսի գիտելիքներ, ինչպիսիք բառի ուղիղ և փոխաբերական իմաստներն են, ձևավորել բառիմաստը բացատրելու, համեմատելու, բառարանային հոդվածն ( առանց տվյալ հասկացությունների սահմանման) ընկալելու ունակություններ, հնարավոր է նաև տարաբնույթ առարկաների և երևույթների մասին երեխաներին նոր տեղեկություններ հաղորդել, նպաստել ընդհանրացնող անունների, խոսքի մասերի վերաբերյալ գործնական գիտելիքների ձեռքբերմանը:
                          Շնորհակալություն հարգելի՛ Անի թեմայիս արձագանքելու և օգտակար նյութի համար։Համամիտ եմ Ձեզ հետ։
                          Բարի գալուստ իմ էջ։Իմ նյութերը վերաբերում են հոգեբանությանը,դաստիարակությանը,հայ գրողների կյանքին և ստեղծագործություններին։
                          Այդ նյութերը ես վերամշակել եմ, նաև օգտվել գրքերից և կայքերից։

                          Comment


                          • #14
                            Լ ի ա-ի խոսքերից Նայել գրառումը
                            Հարգելի Էմմա հետաքրքիր թեմա է։ Ներկայացնում եմ մի հանելուկ։ Փորձեք կռահել։
                            Մի դուռ ունի, հինգ պատուհան, հինգ քույրերի բնակարան։
                            Շնորհակալություն հարգելի՛ Լիա թեմայիս անդրադառնալու,դրական կարծիքի և հանելուկների համար։
                            Բարի գալուստ իմ էջ։Իմ նյութերը վերաբերում են հոգեբանությանը,դաստիարակությանը,հայ գրողների կյանքին և ստեղծագործություններին։
                            Այդ նյութերը ես վերամշակել եմ, նաև օգտվել գրքերից և կայքերից։

                            Comment


                            • #15
                              Gayane Lachinyan-ի խոսքերից Նայել գրառումը
                              Դասի ժամանակ հանելուկը գործածվում է թե որպես նոր նյութի հաղորդման, թե աշակերտների ձեռք բերած գիտելիքների ամփոփման միջոց, թե որպես դասին հետաքրքրաշարժություն հաղորդող հնար:Հանելուկի հետ կապված յուրաքանչյուր աշխատանք իրականացնելիս կարևոր է հաշվի առնել այդ գործընթացի մեթոդական բոլոր յուրահատկությունները:
                              Առաջարկում եմ խաղ ,որի ընթացքում աշակերտները յուրացնում են ստեղծագործության այս տեսակի՝ հանելուկի կառուցվածքը:

                              Խաղ՝ «Հրաշալի պարկ»
                              «Հրաշալի պարկը » կտորից կարված մի փոքրիկ տոպրակ է, որը զարդարված է հեքիաթային,զվարճալի գույներով և պատկերներով:Նրա մեջ ուսուցիչն իր հայեցողությամբ լցնում է տարբեր առարկաներ/ըստ նպատակի/:Սկզբում խաղավարի դերում հանդես է գալիս ուսուցիչը:Նա ձեռքը մտցնում է պարկի մեջ և հանելուկային ոճով ասում է. «Իմ ձեռքում է մի առարկա, որը կլոր է, կոշտ կեղևով, որի մեջ լի են թթվաշ, կարմիր հատիկներ:Ասեք , տեսնենք ինչ միրգ է այն»:Այսինքն ՝ ուսուցիչը որքան էլ հանելուկային ոճով ներկայացնում է առարկան,այնուամենայնիվ , նրա կարևոր հատկանիշներից մեկը հուշում է՝ «միրգ է», որպեսզի աշակերտները ճիշտ ուղղությամբ մտածեն:Աշակերտները պետք է յուրացնեն , որ հանելուկը բառի իմաստի բացատրությունն է՝ այլաբանության ճանապարհով:

                              Աղբյուրը՝ «Մայրենիի տարրական ուսուցման մեթոդիկա» Ջ. Գյուլամիրյան
                              Շնորհակալություն հարգելի՛ Գայանե թեմայիս արձաքանքելու և հետաքրքիր խաղի համար։
                              Բարի գալուստ իմ էջ։Իմ նյութերը վերաբերում են հոգեբանությանը,դաստիարակությանը,հայ գրողների կյանքին և ստեղծագործություններին։
                              Այդ նյութերը ես վերամշակել եմ, նաև օգտվել գրքերից և կայքերից։

                              Comment

                              Working...
                              X